Το γραφείο μας υποστήριξε ενώπιον της Ολομελείας του Συμβουλίου της Επικρατείας την 2-6-2017 την Αίτηση Ακυρώσεως του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικού Τσιγάρου (ΣΕΕΗΤ) με την οποία αιτούταν την ακύρωση α) της υπ΄αριθμ. Υ1/Γ.Π/οικ 93828/2011 Απόφασης των Υπουργών Οικονομικών , Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης « Καθορισμός όρων και προϋποθέσεων για τη Λειτουργία χώρων καπνιζόντων εντός των καζίνο και των κέντρων διασκέδασης , με μουσική άνω των 300 τ.μ. » β) του άρθρου 3 της υπ’αριθμ. Γ.Π. οικ.104720/2010 κοινής απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Προστασίας του Πολίτη και Πολιτισμού και Τουρισμού , γ) των άρθρων 3-5 της υπ΄αριθμ. Υ1/Γ.Π/οικ 81348/2005 Απόφασης των υπουργών Εσωτερικών , Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης , Οικονομίας και Οικονομικών , Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης , Επικρατείας « Διαφήμιση και χορηγία προϊόντων καπνού σε συμμόρφωση προς την Οδηγία 2003/33/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου » και δ) των περ. Ια, ΙΙΙ, ΙV εδαφ. γ της υπ΄αριθμ. Υ1/Γ.Π/οικ 76017/2002 Αποφάσεως του Υπουργού Υγείας « Απαγόρευση του καπνίσματος σε δημόσιους χώρους , μεταφορικά μέσα , και μονάδες παροχής Υπηρεσιών Υγείας » , οι οποίες και παραπέμπουν στον Ν. 4419/2016 για την επέκταση της εφαρμογής της και στο ηλεκτρονικό τσιγάρο.
Με την απόφαση 704/2018 Ολομέλειας ΣτΕ η αίτηση ακυρώσεως απορρίφθηκε για τυπικούς λόγους, με το σκεπτικό ότι « Επειδή, η ως άνω βλάβη των μελών του αιτούντος Συνδέσμου δεν προκαλείται από τις προσβαλλόμενες κανονιστικές υπουργικές αποφάσεις, οι οποίες αφορούν το καθεστώς διαφημίσεως, πωλήσεως και χρήσεως του συμβατικού τσιγάρου, αλλά από τις διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 του ν. 4419/2016, οι οποίες επιβάλλουν την ισχύ του καθεστώτος αυτού και στο ηλεκτρονικό τσιγάρο».
Στην απόφαση αυτή της Ολομελείας υπήρξε ισχυρή μειοψηφία η οποία εξέφρασε αντίθεση άποψη. Η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε για πρώτη φορά ένα νομικό θέμα , δηλαδή κατά πόσον οι τέσσερις προσβαλλόμενες διοικητικές πράξεις που εκδόθηκαν το 2002, 2005, 2010 και 2011 και έχουν την ιδιαιτερότητα να προϋφίστανται του νόμου 4419/2016 που επεκτείνει την ισχύ τους επί του ΗΤ, δια των αντισυνταγματικών, κατά τον ΣΕΕΗΤ, διατάξεων των άρθρων 18 και 24, εμπεριέχουν ή όχι μία ιδιότυπη εξουσιοδότηση με την οποία επεκτείνεται η εφαρμογή τους από το τσιγάρο και τα λοιπά προϊόντα καπνού στο ηλεκτρονικό τσιγάρο.
Σχετικά με πληροφορίες που διακινήθηκαν στον ηλεκτρονικό και έντυπο τύπο σχετικά με την ως άνω απόφαση, σημειώνουμε ότι αυτή καμία νομική, αξιολογική ή άλλη κρίση δεν εκφέρει για τις συνέπειες από τη χρήση του ηλεκτρονικού τσιγάρου και την εξίσωσή του με το συμβατικό τσιγάρο.